Att göra en förändring…

Från ”soffpotatis” till en bättre hälsa!

För drygt ett år sedan så var väl jag inte den killen som tränade speciellt mycket, men efter att varit hos läkaren och fått beskedet att mina värden inte var så bra så fick jag tänka om.

Mycket högt blodtryck och en typ 2 diabetes var resultatet efter att man inte varit så snäll mot sin kropp! Men vi kan alla göra förändringar i livet vilket jag också gjorde. Nu har det gått en tid och mina värden är så grymt mycket bättre, träningen har också blivit en naturlig sak i vardagen.

Jag cyklar både MTB och racercykel, detta i kombination med pass på gymmet. Det blir både styrka, vanlig cykling och spinning som är favoriten. Löpningen har väl varit det jobbigaste då jag hatar att springa, men efter att gjort det några gånger så känns det riktigt bra och framför allt skönt att springa ute!

Vi kan alla göra en förändring i livet, gör det DU också!!

IMG_5355Och det finns ju så mycket snygga träningskläder. Men den största lyckan är nog när jag kom i ett par gamla jeans jag inte kunnat ha på typ 2 år! 🙂

IMG_5356

2 thoughts on “Att göra en förändring…

Kommentera

